A túl ingerelt gyermek / fáradt idegrendszerű gyermek.

A gyermek jól viselkedik az oviban, betartja a szabályokat, teljesíti a feladatokat, szépen működik a csoportban, az óvodai élete során. Otthon viszont pont ellenkezője történik.Nem fogad szót, folyamatosan ellent mond, nem figyel...  De miért? Mi okozza ezt? Mit tehetünk, hogy segíthetünk gyermekünknek?


Ahhoz, hogy kezelni tudjuk a helyzetet értenünk kell a helyzet mögött húzódó okokat, a mögöttes tartalmakat.


Szeptember 01. az első óvodai nap a tanévben. Aztán jön az őszi szünet, téli szünet, tavaszi szünet. Júniusban pedig az évzáró, ami hivatalosan lezárja a csoport életét. Az évzárót követően azonban az intézmény még nyitva van és megkezdődik a nyári élet, összevont csoportokkal, nyári udvari tevékenységekkel. Az évzárót követően vannak olyan szülők, akik egész nyáron nem hozzák a gyereküket, és ők tényleg az egész nyarat otthon töltik – ők tulajdonképpen tényleg lezárták azt a nevelési évet (ők vannak kevesebben) a jellemző inkább az, hogy az évzárót követően, ugyanúgy járnak oviba a gyerekek, csak a nyári életbe – az összevont csoportokba. Aztán a nyári életet megszakítja az intézmény bezárása, amit központilag határoznak meg bele értve annak hosszát is. Az intézményi zárást követően pedig újra kinyit az ovi, ismét a nyári élettel. A nyári élet augusztus 31.-ig tart. Ez a tanév alakulásának rendje. Így tart egy tanév szeptember 01.-től augusztus 31.-ig.